Vi startet Leadcom i februar 2018 som et markedsføringsbyrå med fokus på målbare resultater, det vil si direkte ROI (return on investment) på markedsføringskostnader.
Etter noen måneder kom vi i kontakt med en tannklinikk i Oslo sentrum som virkelig trengte å få inn pasienter, og det fort.
Da de åpnet klinikken, hadde de to fulltidsansatte tannleger, men på grunn av mangel på pasienter måtte den ene slutte og den andre jobbet nå deltid.
Vi tok på oss oppdraget med å hjelpe denne klinikken og satt opp en Facebook-kampanje som skulle få inn pasienter på undersøkelse.
Vi ba også tannlegene om å måle omsetningen fra pasientene som kom inn fra kampanjen. På 12 dager fikk klinikken 118 pasienter med en 21x tilbakebetaling på investeringen i annonser. Det vil si at for hver krone klinikken brukte på Facebook Ads, fikk de 21 kroner tilbake i omsetning.
Da vi innså hvor stor verdi vi kunne tilføre til en vanlig tannklinikk, bestemte vi oss for å kun fokusere på tannlegebransjen, og utvikle den beste hjelpen mulig for ambisiøse klinikkeiere som ønsket å skape vekst i sine bedrifter. Og denne klinikken som hadde én deltidsansatt tannlege i midten av 2018, har den dag i dag flere lokasjoner, med et titalls tannleger og behandlingsrom
Akkurat nå har vi samarbeid med klinikker over hele landet og jobber blant annet med en av Norges største kjeder.
Men vi har enda en veldig lang vei å gå for å nå målet som vi har satt for oss selv, nemlig å hjelpe 10 000 klinikkeiere over hele verden med å doble bedriften sin.